ماهنامه شماره 69 - صفحه 7
 

 

» آهار، سرزمین باغ و آیینه

 

مختار حديدي

 

يكي از مناطق بسيار زيبا در مجاورت تهران كه به عنوان يك برنامه گلگشت خانوادگي نيز مي‌توان سري به آنجا زد روستاي آهار است و مسیر راهپیمایی به «شکرآب». در يك روز پاييزي وقتي از كوچه باغهاي آهار به شكرآب حركت كنيد صداي خش خش برگها زير پاها و رنگارنگي برگهاي  درختان در جلو چشمان كه نمي‌توان گفت سبز، زرد، نارنجي و یا قرمز است و شايد بهترين توصيف همان رنگارنگ است و دوردستها يكي از نماهاي زيباي قله توچال را مي‌بيني كه بارش برف خودنمايي آن را چند برابر كرده است.

 

اين  مسير رؤيایي كه سرتاسر به صورت کوچه باغ مي‌باشد با درختان ميوه گيلاس، سيب، آلبالو، گردو و... مانند چتري سرتاسر مسير را پوشانده است و هر از چندي ميوه‌اي از بالاي درخت بر روي زمين جلو پاي رهگذري مي‌افتد.  پس از طي 45 دقيقه با عبور از كوچه باغها در كنار نهرهاي شكرآب در مسيري بسيار ملايم به آبشارهاي كوچكي مي‌رسيم كه زيبايي اين مسير را دوچندان مي‌كند. پس از آن در فاصله 30 دقيقه با شيب ملايمي در مسير رودخانه به امامزاده سيد طاهر و زاهد  كه به امامزاده شكر آب شناخته شده ترند مي‌رسيم.

 

بهترين زمان براي گلگشت خانوادگي در اين مسير صبحهاي زود روزهاي آدينه است كه مي‌توان از اتوبان بابايي وارد جاده لشكرك شد كه يك اتوبان ما را به گردنه قوچك مي‌رساند و پس از سرازير شدن تابلوهاي راهنما به سمت شمشك و اوشان و فشم حركت مي‌كنيم و در 5 كيلومتري فشم در سمت چپ جاده به سمت اوشان حركت مي‌كنيم و از آنجا در جاده آسفالته در كنار گذر رودخانه‌اي مصفا و چشم‌انداز زيبا به روستاي آهار مي‌رسيم.

 

عکسها: علی اکبر نجات غفار، محمد عوادزاده

 

     

     

     

 

گروه کوهنوردي مؤسسه

 مطالعات تاريخ معاصر ايران

 با يکي از اهالي آهار

عکس يادگاري مي‌گيرند

 
     

     

     

     

     
 

 
     


ارسال به دوستان    نسخه قابل چاپ
نام:                  
*رايانامه( Email):
موضوع:
* نظر شما:


 
 
www.iichs.org