ماهنامه شماره 64 - صفحه 12
 

 

» سرگرد دکتر

 

فرهاد رستمي

 

گيرنده: ساواک مرکز (تيمسار رياست)

شماره: 151

تاريخ: 3/2/1342

 

روز جاري سرگرد دکتر موسوي پزشک هنگ ژاندارمري قم به ساواک مراجعه و اظهار نمود خميني به علت داشتن سابقه تب مالت و با توجه به اينکه سابقاً پزشک معالج وي بوده‌ام تقاضا نموده که از وي عيادت کنم و نظريه اين ساواک را استعلام نمود به ايشان جواب داده شد: عيادت از خميني مانعي ندارد و توصيه شد ضمن معالجه تجويز نماييد احتياج زيادي به استراحت داشته و از ملاقات با اشخاص و فعاليتهاي فکري خودداري نمايد.

 

روز گذشته سازمان امنيت، وعاظ را در سازمان برده و به آنها گفته شما حق نداريد راجع به شاه و اسرائيل و از دست رفتن دين صحبت کنيد. يکي از وعاظ گفته مگر ما به غير از اين سه چيز، چيز ديگري هم داريم که بگوييم؟ لذا فرد مزبور را برده‌اند که تحت آموزش قرار گيرد، تا بداند که راجع به چه چيزي صحبت کند. به گزارش اداره ساواک فرد مزبور بر اثر آموزش زياد، درگذشته است.

 

بنا بر گزارش اداره ساواک جمعيتي که از ميدان شاه حرکت کرده بود به طرف سه راه امين حضور در حرکت است و مرتباً نوحه‌هاي سوزناک و تحريک آميز مي‌خوانند. در اين دمونستراسيون دسته عزاداران مسجد حاج ابوالفتح از 30 متري نظامي و فلکه باغشاه وارد خيابان سپه گرديده و در ابتداي خيابان کاخ ضمن تکرار شعارهاي قبلي، مشتهاي گره کرده خود را به سوي کاخهاي سلطنتي بالا برده و شعار مي‌دادند: «مرگ بر ديکتاتور، مرگ بر ديکتاتور». مجموع کساني که در اين دمونستراسيون نيمه مذهبي شرکت دارند از هشت هزار نفر بيشتر و اکثراً بازاريها، دانشجويان و طلاب مصدقي، توده‌اي و نهضت آزادي مي‌باشند. هم اکنون خبر رسيده که پيشقرولان آنها از ميدان سپه گذشته به ابتداي ناصرخسرو رسيده‌اند.

 

عده‌اي قريب به يک هزار نفر از کسبه خيابان آذربايجان و کارون و قصرالدشت پس از خراب کردن کارخانه پپسي کولا چوب به دست به طرف قصرالدشت جنوبي حرکت و شعار مي‌دهند «مرگ بر شاه زنده باد خميني» حمله کنندگان به کارخانه پپسي کولا و ضمائم آن در قسمت مونتاژ به تلويزيونهاي R.C.3 خساراتي وارد کرده‌اند.

 

پس از دستگيري اين عده کاشف به عمل آمد که آنها به خاطر مواد افزوني و خاصيت سرطان زايي و چاق کنندگي نوشابه (خصوصاً اينکه تمام نوشابه‌هاي گازدار خاصيت اسيدي داشته و سبب فرسايش ميناي دندان مي‌شوند، همچنين ماده اصلي در تمام نوشابه‌هاي گازدار کوکاست و ماده مؤثر کوکا اسيد فسفريک با PH درجه غلظت 8/2 است. همچنين اسيد فسفريک، ناخن را در مدت 4 روز حل مي‌کند و ديگر احتياجي به کشيدن ناخن نيست، و کلسيم را از استخونها مي‌زايد و عامل اصلي افزايش روز افزون پوکي استخوان است) مبادرت به خراب کردن کارخانه کرده‌اند و به هيچ وجه منظور سياسي نداشته‌اند لذا با دريافت وثيقه‌هاي سنگين جنازۀ آنها تحويل بستگانشان شد تا من بعد مرتکب چنين اعمالي نشوند.

 

 


ارسال به دوستان    نسخه قابل چاپ
نام:                  
*رايانامه( Email):
موضوع:
* نظر شما:


 
 
www.iichs.org