ماهنامه شماره 4 - صفحه 4
 

» لطفاً فقط حرفه‌اي‌ها بخوانند

 

فرهاد رستمي

 

اين مطلب را فقط روزنامه‌نگاران حرفه‌اي بخوانند. چرا كه روزنامه‌نگاران غير حرفه اي و حتي نيمه‌حرفه‌اي مطمئناً چيزي از آن دستگيرشان نمي‌شود چه برسد به افراد عادي. پس يك بار ديگر من باب اتمام حجت و به ضرس قاطع عرض مي كنيم كه وقت عزيزتان را تلف نفرماييد و اين مطلب را نخوانيد. اين مطلب مخصوص روزنامه‌نگاران حرفه‌اي است.

 

داستان از اين قرار است كه پس از انتشار شمارگاني از مجله الكترونيكي بهارستان تعدادي روزنامه‌نگار پيش كسوت و كاملاً حرفه‌اي با ما تماس گرفته‌اند و ضمن اظهار چوب‌كاري به دست‌اندركاران مجله جوياي رمز موفقيت ما شده‌اند. از آنجا كه «جوينده يابنده است» و بر مصداق اين عبارت كه «بسيار نگشتيم كه بسيار نديديم» تجربيات خود را در اختيار اين عزيزان قرار مي‌دهيم. بدون مقدمه‌چيني و اطناب كلام بايد عرض كنيم كه اولين و آخرين رمز موفقيت ما كار كردن به صورت «شورايي» است. لابد تصور مي‌فرماييد كه «شوراء» سرانجام به «ديكتاتوري» منجر خواهد شد. بايد تصديع بدهيم كه؛ نه خير حداقل در مورد ما اين گونه نبوده و نيست و نخواهد بود. ما كلاً چهار نفر هستيم كه بدون مشورت هم حتي آب هم نمي‌خوريم. در آغاز كه مطالب آماده مي‌شود، جلسه مي گذاريم (يك وقت تصور نفرماييد ما جلسه بازي مي‌كنيم، نه خير، تا لازم نباشد اصلا جلسه نمي‌گذاريم) بعد مطالب را به دقت وافي وسواس كافي مي‌خوانيم. سيستم شورايي ما طوري است كه اگر حتي يك نفر هم با مطلبي مخالف باشد آن را از دستور كار خارج مي‌كنيم. (البته تصور نفرماييد كه اين يك نفر هميشه «سر دبير محترم» است ما با سردبيرمان اين حرفها را نداريم اصلاً آب و گاومان يكي است) دو نفر از ما چهار نفر يار دبستاني هستند. «جناب جلالي و جناب مختاري» خلاصه ما چهار نفر چهار روح هستيم در يك بدن. وقتي جلسه مي‌گذرايم با حوصله حرفهاي همديگر را گوش مي‌كنيم. در حرف يكديگر نمي‌پريم و قدرت شنيدن حرف مخالف را داريم و اصلا از كوره به در نمي‌رويم و خداي نخواسته كتك‌كاري هم نمي‌كنيم. سرانجام مطلبي كه براي انتشار تأييد مي‌شود مطلبي است كه همة ما با آن صددرصد موافق موافقيم.

 

اخيراً آقاي «مارك. ج. گازيوروسكي» كارشناس و صاحبنظر در كودتاي 28 مرداد 1332 ضمن مصاحبه‌اي اظهار داشته‌اند: «نرون و سيلي (كه در كودتاي 28 مرداد نقش كليدي داشته‌اند) نامهاي مستعار همين «جلالي» و «مختاري» است. بدين وسيله اتهام شركت اين بزرگواران (كه انسانهاي نازنيني هستند) را در هرگونه كودتايي تكذيب مي‌كنيم. آقاي گازيوروسكي نعل وارونه مي‌زنند. و اما دلايل ما: نرون و سيلي نامهاي رمز «شاهپور ريپورتر» (سر جاسوس انگلستان) و «امير اسدالله علم» (سر جاسوس و عنصر نفوذيMI6 در دربار) است. اما كليد رمز آن:‌ اگر ذهن رياضي داشته باشيد درمي‌يابيد كه اين دو اسم (شاهپور ريپورتر و امير اسدالله علم) هر كدام از 13 حرف تشكليل شده است و نرون و سيلي  هر كدام از 4 حرف در نتيجه « نرون» نام مستعار «شاهپور» است و «سيلي» نام مستعار «اسدالله».

 
ارسال به دوستان    نسخه قابل چاپ
نام:                  
*رايانامه( Email):
موضوع:
* نظر شما:


 
 
www.iichs.org