ماهنامه شماره 121 - صفحه 7
 

» سنگان، زمستان 91

 

عکس و مقدمه جلال فرهمند

  

سنگان از جمله مکانهايي است که ديدن چند باره آن مي‌ارزد. در هر فصل رنگ و بوي خاص خود را دارد. در بهار فراواني آب و سرسبزي درختان و باغهاي فراوانش.  در تابستان فراواني ميوه‌اش و درختان زيباي گيلاس و آلبالويش. در پاييز هم تنوع رنگ و زيبايي خزانش. در زمستان هم برف فراوان و يخ‌زدگي آبشارش که در نوع خود بي نظير است.

 

امسال هم برنامه‌اي زمستاني در تقويم گروه کوهنوردي مهر داشتيم که به تاريخ 25 بهمن 1391 به انجام رسيد. هر چند با زمستان ملايم امسال توقع زيادي از نظر برف و يخ‌زدگي آبشار نداشتيم ولي اين منطقه در نوع خود زيبا و ديدني است.

 

از منطقه شهران در غرب تهران به سمت جاده امامزاده داود حرکت مي‌کنيم و برخلاف هميشه که کارگران چيني در حال ساخت تونل اتوبان شمال ديده مي‌شدند اما اين بار کسي از آنان ديده نمي‌شد. اين روزها که اخبار جشن سال نو چيني را مي‌شنوم حدس مي‌زنم شايد به خاطر همين از کاميونهاي بي ترمزشان اثري در جاده باريک و پر پيچ و خم امامزاده داود ديده نمي‌شود. اين عيد هم براي آنان مثل سال نوي خودمان پر اهميت و مهم است.

 

به هر حال با گذر از جاده سنگان منشعب از جاده اصلي به محل امامزاده سنگان مي‌رسيم و ماشينها را پارک کرده و پس از دو ساعت به محل آبشار مي‌رسيم. آبشار يخي‌اي که ابهت هر ساله را ندارد و يک سوم از ارتفاع هر ساله آن کم شده است. ولي برف ريز و خشک و قشنگي مي‌بارد. حاصل اين کوهگردي تصاويري است که با هم مي‌بينيم.

     

     

 
 
 

     

     

     

     

     

 


ارسال به دوستان    نسخه قابل چاپ
نام:                  
*رايانامه( Email):
موضوع:
* نظر شما:


 
 
www.iichs.org